Czy gadżety reklamowe się sprawdzają? Przegląd zalet

Czy gadżety reklamowe się sprawdzają? Przegląd zalet

Współczesny marketing jest dużo bardziej zaawansowany niż kiedyś. Bowiem nie chodzi już o zwykłe sprzedawanie. Dziś rolę odgrywa budowanie relacji z klientem i partnerami. Można tego dokonywać na szereg różnych sposobów, lecz dziś skupimy się na tytułowych gadżetach reklamowych. Są one narzędziem dzięki któremu w sprawny sposób można zbudować pozytywy wizerunek firmy. Wcale nie chodzi tu jedynie o ich formę, ale i dostarczanie oraz samą rolę, jaką mają spełnić. Gadżety reklamowe trafiają zarówno do klientów, ale i partnerów biznesowych.

Jak wiadomo – rozdawane są za darmo, lecz firma w końcu musi w nie wcześniej zainwestować. Skoro tak wiele pojawia się ich na rynku, nie ma wątpliwości, że działają. Pytanie jednak – jakie mają konkretne zalety? Poniżej przedstawimy ich listę, w oparciu o konkretne przykłady ze świata rynkowego:

  • Gadżety reklamowe pomagają zachęcić klientów do wzięcia udziału w wydarzeniu. Wyobraźmy sobie sytuację, że jesteśmy firmą eventową, która drugi raz z kolei organizuje zlot samochodów zabytkowych. Nie mamy budżetu na wielkoformatowe reklamy, billboardy i citylighty. Mamy jednak świetne gadżety promujące wydarzenie. Są to sterowane repliki samochodów do samodzielnego złożenia.

    Chcemy, aby o samym evencie zrobiło się głośno, a najlepiej byłoby, gdyby napisał o nas znany bloger. Rada? Wysłać przygotowany gadżet i pozwolić o nim napisać. Trzeba jednak pamiętać, że w momencie budowania kontaktu ze znaną osobą, musimy być bardzo ostrożni. Tutaj na tapetę wchodzi etyka zawodowa oraz forma dostarczenia gadżetu. Dzięki takiemu zabiegowi, który zostanie przeprowadzony prawidłowo – mamy zapewnioną darmową reklamę, której ekwiwalent może sięgać nawet kwot zbliżonych do stron tytułowych w gazetach! Wszystko zależy jednak od zasięgu danego influencera;

  • Druga sprawa to gadżety, które są nośnikami reklamy. Zdarzają się sytuacje w których firmy pojawiają się na targach. Na takich wydarzeniach panuje totalny chaos i ciężko wyróżnić się wśród konkurencji.

    Można jednak to zrobić za pomocą gadżetów. Trzeba jednak pamiętać, by były one dobre jakościowo i pomysłowe. Dzięki temu ludzie będą chcieli je mieć, a w domu – zobaczą logo marki i być może zainteresują się ofertą;

  • Upominek, jakim jest gadżet jest świetnym wstępem do budowania relacji. Ile razy zdarza się, że ciężko przełamać lody i zmusić się do rozmowy? Jeśli zapewnimy rozmówcy mały dodatek, jakim jest np. pendrive z logo firmy, możemy być pewni, że ciężko będzie mu odmówić. W związku z tym jest to pewna forma wywierania wpływu;
  • Gadżety reklamowe są jeszcze ciekawym narzędziem do budowania integracji w firmie. W momencie, gdy pracownicy mają takie same telefony, koszulki, czy plecaki firmowe – czują się grupą.

    Buduje się w nich entuzjazm oraz chęć chwalenia się o firmie na zewnątrz. Przez to sprawnie możemy nie tylko poprawić swoją opinię, ale także przyciągnąć do firmy innych, wartościowych pracowników;

  • W końcu gadżety mogą pomóc rozwiązywać problemy życia codziennego. Ba! Takie są strzałem w dziesiątkę. Na szczególne uznanie zasługują firmy, które wymyślają upominki poprzez uprzednie sprawdzenie potrzeb. Bardzo widoczne jest to na festiwalach muzycznych, odbywających się w sezonie letnim. Wtedy gadżetami stają się najczęściej okulary przeciwsłoneczne oraz podręczne wachlarze.

.